5.12.06

Ik heb geen ..



.. op van onze politiek. Iemand die mijn blog regelmatig bekijkt zal dat wel allang geconstateerd hebben. Nu is 't hartstikke fijn dat je je frustraties over dat politieke bedrijf kunt kwijt kunt op deze plaats. De citaten die jullie hieronder kunnen lezen, zijn niet van mij. Maar ze zouden van mij kunnen zijn. Ze passen in mijn denken over de politiek. Ik ben dus niet objectief en dat hoeft ook niet.
.
Denkpatroon van ’n politicus: Ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn tas, dus ik pas in mijn tas.
Een politicus spreekt alleen de waarheid als hij zich vergist.
Als je ooit een politicus met nadruk hoort verklaren dat hij een eerlijk man is, ga dan gauw naar huis en doe de garage op slot.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik tot het inzicht kom dat we door idioten bestuurd worden.
Een politicus is iemand, die voor elke oplossing een probleem heeft.
Als een politicus "Goeie morgen" zegt, liegt hij.