14.12.06

Even geen politiek!

In 't Zweedse stadje Pajala staat de grootste zonnenklok van de wereld. Ze heeft 'n doorsnede van 38 meter. Pajala ligt helemaal boven in Zweden tegen de Poolcirkel aan. Jullie vragen je natuurlijk af wat mijn bemoeienis met deze plaats is.
Dat zit zo:
Iedere morgen kijk ik 'n aantal kranten door, ook buitenlandse. Verder heb ik op mijn computer een selectie webcams verzameld van plaatsen die me interesseren. Is er op de wereld iets bijzonders aan de hand, dan ga ik op zoek naar 'n webcam. De webcam in Pajala staat bij de zonnenklok. Het is 'n streaming webcam. Hij zendt dus "levende" beelden uit. Ik heb hem nog steeds op de computer staan omdat je 'n indruk krijgt van de weersomstandigheden in die streken.
Ik plaats 'n foto van de zonnenklok. Klik op foto en de verbinding met de webcam komt tot stand.

Ik kan 't toch niet laten:
Jan Marijnissen was gisteravond het ouwehoeren van ’t kabinet moe. Ik ben alle geouwehoer moe, ook dat van de oppositie.