30.11.06

Incontinentie!


Enkele weken geleden beklaagde ik me over het vragenuurtje in de 2de Kamer. Het kost handenvol geld en is meestal volkomen overbodig. Alle hypes komen aan bod. Tijd- en geldverspilling. Ik noemde dat toen "gezeik". Onze nieuwe kamer vraagt al direct 'n spoeddebat aan. Die debatten vind ik de 2de vorm van "zeiken". In 't Dagblad Trouw lees ik: De Kamer praat mogelijk vandaag over een pardonregeling. Dit is afhankelijk van de vraag of er voldoende parlementariërs zijn die vóór zullen stemmen. Tenminste één SP’er wordt vandaag niet beëdigd, omdat nog niet bekend is wie dat zal zijn.
Ik controleer even de agenda van de 2de Kamer; vanmiddag om 3 uur is de beëdiging van de nieuwe kamerleden gepland. Ik lees niets over 'n pardonregeling. Dus de druk op de blaas valt nog mee. Ze wachten af of er nog meer moeten .... .