28.10.06

Het gaat al wat beter met 'm!



Vanmorgen om 9 uur ben ik naar het Sint Jans gasthuis gelopen. Bij de receptie meldde ik me als de opa van Erik Kierkels en ik wilde graag even met de moeder van Erik praten. Dat was geen probleem. Naar de 2de verdieping en volg de kindervoetjes op de vloer, zei ze. Dan loopt u tot aan de gesloten deur. Zo gezegd zo gedaan. Op de deur stond vermeld dat ik deze kon openen door op de grote zwarte knop te drukken. Zo gelezen zo gedaan. Naar de afdelingsreceptie. Ik kon bij de koffie-automaat gaan zitten, ze zouden Ivy roepen. De vader en moeder mogen de hele dag op de ziekenkamer komen. Opa's en oma's niet. Toen ik Ivy zag aankomen zag ik al dat het al wat beter met zoon en moeder ging. Ivy maakt zich snel grote zorgen, trouwens opa ook en de rest van de familie niet minder. Ze vertelde wat de kinderarts haar verteld had over de toestand Erik. Hij was erg verzwakt doordat hij bijna 'n week niets gegeten en gedronken had. Daarbij had hij 'n zware buikgriep opgelopen. Via een infuus krijgt hij mineralen en vitamines ingebracht. Vanmorgen wordt de ontlasting onderzocht. Hij mag nog niet eten. Ivy begeleidt hem naar de wc, omdat hij vastzit aan het infuus. De koorts was al gedaald van 39 naar 38 en 'n goed teken; hij begint zich te vervelen. Hij heeft al 'n paar keer naar oma en opa gevraagd.